Hansgrohe doufá, že osprchuje majitele maillot jaune
Zlatá olympijská medaile, duhový trikot mistra světa, dvakrát zelený dres pro vítěze bodovací soutěže Tour de France či růžový trikot pro celkového vítěze italského Gira – to jsou největší úspěchy cyklistů Bora-hansgrohe. Partnerem tohoto ambiciózního týmu je již osmým rokem výrobce prémiových výrobků pro sprchu, koupelnu a kuchyni. Třetím rokem je rovněž partnerem největšího tuzemského závodu pro amatéry – L’Etape Czech Republic by Tour de France.
„Nejlepší cyklisté si mají po dobrém výkonu užít nejlepší sprchu,“ usmívá se Ladislav Grebec, šéf česko-slovenského zastoupení firmy Hansgrohe, která od roku 2017 podporuje formaci Bora-hansgrohe. „Naší ambicí je být světovou firmou. Při snaze o jednoznačnou identifikaci a celosvětovou propagaci vedení vyhodnotilo, že cyklistika bude ideálním prostředím,“ vrací se Ladislav Grebec do nedávné historie, kdy firma začala podporovat sportovce usilující o výstup na absolutní vrchol profesionální cyklistiky.
Ambiciózní tým
Německá stáj vznikla v roce 2010 a původně nesla název NetApp. Zapojení Hansgrohe přišlo v okamžiku, kdy vstupovala do UCI World Tour. „Jednalo se o první německý tým s nejvyšší licencí po době, kdy cyklistika v Německu byla na černé listině. Cílem je vytvořit skvělou skupinu ambiciózních sportovců, což se zcela ztotožňuje s našimi hodnotami. Dlouhodobě jsme firmou, která pečuje o udržitelnost a dbá na všechny ekologické aspekty. Kolo do naší strategie skvěle zapadá, protože neprodukuje žádné emise. Je to dokonalé souznění,“ vysvětluje Ladislav Grebec.
Formace měla na soupisce například Leopolda Königa, který vybojoval sedmé místo na Tour de France 2014. Hlavní hvězdou byl však Peter Sagan, jenž se ke stáji připojil v roce 2017 a odjezdil s ní pět sezon. Za tu dobu získal titul mistra světa, dvakrát vybojoval zelený dres krále bodovací soutěže na Tour de France, jednou oblékl fialový trikot vítěze bodovací soutěže a zvítězil na závodě Paříž-Roubaix.
„Jeho příchod značce nesmírně pomohl. Přesahoval hranice sportu a mediální zájem o stáj poskočil o několik úrovní,“ vyzdvihuje Ladislav Grebec přínos muže, který už nejvyšší sféru cyklistiky opustil. I bez něj však formace podporovaná společností Hansgrohe poutá obrovskou pozornost. V roce 2022 Jai Hindley vyhrál celkové pořadí italského Gira a o rok později se na jeden den oblékl do žlutého trikotu lídra Tour de France. Právě maillot jaune na stupních vítězů po závěrečném dni Grande Boucle je největší cíl celé skupiny.
„Ralph Denk, šéf a zakladatel týmu, s myšlenkou na vítězství v Tour de France vstává i usíná. Giro je skvělé, ale Stará dáma je prostě jinde,“ přemítá Ladislav Grebec. Tým se možná dočká už letos, poté co angažoval Primože Rogliče, slovinského šampiona Gira i Vuelty. A pro další ročníky jistě dorazí posily poté, co se do dění elitní formace intenzivněji promítnou finance nového partnera v podobě výrobce energetických drinků.
Česká etapa
Hansgrohe, respektive jeho česko-slovenské zastoupení, letos už třetím rokem podporuje i největší závod pro amatéry v Česku i na Slovensku. „L’Etape vnímáme jako skvělou šanci, jak populaci přilákat k aktivnímu pohybu v jedinečném prostředí závodu pořádaného pod patronací organizátorů Tour de France. Nabízíme prémiové produkty a L’Etape vnímáme rovněž jako výjimečný závod otevřený komukoliv,“ přemítá Ladislav Grebec.
Sám bude 15. června v Praze na Strahově stát už potřetí pod startovní bránou Kopcovité etapy L’Etape Czech Republic by Tour de France 2024. „Jednu dobu jsem jezdil hodně na horském kole. Po narození dětí však sportovní aktivita trošku upadla. Díky našemu zapojení do světa cyklistiky jsem se vrátil k její silniční formě. Ročně najedu šest až sedm tisíc kilometrů. Není to nic extra, ale těší mě být v pohybu a součástí komunity,“ vypráví Ladislav Grebec.