S námi bude L'Etape rychlejší a pohodovější, ujišťuje šéfka nového partnera Penco, výrobce sportovní výživy
Premiérového ročníku L’Etape Czech republic by Tour de France se v srpnu loňského roku Penco neúčastnilo. Alespoň ne oficiálně, byť mnozí cyklisté jeho služby zcela určitě využili. Ohlas mezi veřejností na největší cyklistickou akci pro amatéry na tuzemském území byl však takový, že se společnost Penco rozhodla vstoupit do projektu jako oficiální partner. Veronika Reade, jedna z majitelů a obchodní ředitelka v jedné osobě, má velká očekávání ze spojení se značkou nejslavnějšího cyklistického závodu světa.
„Premiérový ročník L’Etape Czech republic by Tour de France jsem sledovala jen zpovzdálí. Prostřednictvím sociálních sítích jsem zaznamenala skvělý ohlas. Několik přátel navíc přímo startovalo a všichni byli nadšení. Z trasy, atmosféry... Když jsem si vyhodnotila potenciál akce a přišla možnost k zapojení naší firmy do projektu, přišlo mi navázání spolupráce logické,“ vysvětluje Veronika Reade.
Penco založil její otec Doc. Mojmír Ranný s tehdejším kolegou Ing. Jiřím Sedláčkem dva roky po sametové revoluci. „Táta byl chemik tělem i duší. A obrovský sportovec. Sám na sobě zkoušel všemožné nápoje či doplňky, které sám připravil. Tak vlastně vznikla myšlenka založit firmu na výrobu sportovní výživy,“ vzpomíná Veronika Reade na rok 1991. Sama jako náctiletá chodila o víkendech lepit etikety na iontové nápoje. Před pěti lety se pak stala součástí vedení Penco.
„Před dvěma lety jsem se bála o osud naší firmy. Tehdy přišel totální lockdown a my jsme museli dokonce načas zastavit výrobu,“ posteskne si nad těžkým obdobím začátku pandemie koronaviru na jaře 2020. Ale kritický okamžik Penco ustálo a následně zažilo vzestup prodeje. Lidé se vrhli na venkovní sport, cyklistika zažila nevídanou renesanci. „Obecně vyrostl zájem o outdorové sporty. Běh a cyklistika na žebříčku zájmu poskočily, tudíž i poptávka po sportovní výživě. Lidé se mnohem více zajímají o vlastní tělo, o volný čas a o zdraví. Uvědomují si, že při správném použití doplňků může výkon růst,“ těší Veroniku Reade.
„L’Etape Czech republic by Tour de France není jen o cyklistice, ale i o zkušenostech v oblasti výživy. Účastnici budou na trase čtyři a více hodin, což není možné absolvovat na vodu. S námi, respektive našimi produkty na startu i občerstvovacích stanicích bude L’Etape pro všechny rychlejší a pohodovější,“ nepochybuje Veronika Reade.
Vlajkovou lodí společnosti jsou iontové a regenerační nápoje, samozřejmostí pak kupříkladu kaše před tréninkem, tyčinky i gely na trénink či závody. „Hrdí jsme zejména na bezlepkovou kaši Pelupa, která je obohacená o železo, jehož nedostatek může být limitující pro nárůst výkonnosti,“ vypravuje Veronika Reade.
Účastníci závodu naplánovaného na 11. června v případě dlouhé trasy absolvují 139 kilometrů, v případě krátké trasy 91 kilometrů. „Cyklisté, kteří závody jako je L’Etape jezdí, se věnují přípravě systematicky. Neřeší jen kolo, ale i výživu, pitný režim, regeneraci. A právě jim je určen náš sortiment. Cílová skupina L’Etape Czech republic by Tour de France se kryje s našimi zákazníky,“ podotýká Veronika Reade.
Souběžně s nárůstem zákazníků v důsledku cyklistického boomu přibývá i všetečných otázek. Lidé už nenakupují bezhlavě. „Poslední dobou si všímám, že mezi sportovci na amatérské úrovni zásadně roste informovanost. Všichni řeší, jak ideálně doplňovat energii, zajímají se o prevenci proti zranění. Uvědomují si, co udělat, aby výkon rostl. Výrazně vzrostla vzdělanost právě směrem k výživě. A skutečně nemluvím o profesionálech, ale hobby cyklistech, kteří budou na startu L’Etape,“ vypravuje Veronika Reade.
Její přítel je bývalý dráhový cyklista, syn se věnuje cyklistice závodně. „Ale sama jsem ujela nejvíce čtyřicet kilometrů, hodně pohodovým tempem a se zastávkou na pivo. Z hlediska testování našich doplňků tudíž nejsem ideálem,“ přiznává s úsměvem. „Ale máme kolem sebe hodně spolupracujících sportovců, navíc mohu testovat přípravky i na svých dětech, protože máme řadu určenou právě pro sportující mládež. Postupně se nám nabalovaly otázky na suplementaci proteiny a jinými doplňky stravy od trenérů a rodičů sportujících děti a my si byli vědomi, že sportovní výživa pro dospělé není vhodná pro rostoucí mladý organizmus. Proto jsme se zaměřili na vývoj iontových a regeneračních nápojů i pro děti a juniory, popisuje Veronika Reade, pro kterou prodej produktů nepředstavuje jen náplň pracovní doby.
„Baví mě problematika sportu jak z fyziologického, tak psychologického hlediska. A samozřejmě nejvíce, jaký vliv má výživa na posouvání limitů ve sportovním výkonu. Hodně u nás řešíme, co je jen marketingový tah v nabídce naší konkurence a co má potenciál u sportovce opravdu zafungovat. Jinak se hlavně pořád držíme kréda, že sportovní výživa musí především chutnat!“ usmívá se šéfka společnosti Penco, která je partnerem L’Etape Czech republic by Tour de France 2022.